HomeNieuwsBeschouwingen SGP-fractie ingediend

Beschouwingen SGP-fractie ingediend

Publicatiedatum: 15 okt. 2020

De SGP-fractie in de gemeenteraad van Nunspeet heeft haar schriftelijke algemene beschouwingen over de begroting van het komende jaar ingediend. De beschouwingen zijn via deze link integraal te lezen (PDF).

´╗┐Algemene beschouwingen maken in coronatijd. Dat is lastig. We doen in een begroting altijd een poging om een paar jaar vooruit te kijken. De coronacrisis leerde ons (opnieuw) dat we als mens daartoe niet goed in staat zijn. Het achterliggende half jaar haalde een streep door een deel van de plannen voor 2020. Wij belijden dat we in alles afhankelijk zijn van de Heere God. Ook voor 2021 is dit een wijze les.

Wij zeggen:

- Als gemeente zijn we verplicht in regionaal verband duurzame energie op te wekken. Onze fractie wil geen windmolens en zeker niet nabij de bebouwde kom, niet in het open weidegebied van Nunspeet en Hulshorst en niet in de bossen van Elspeet en Vierhouten. Laten we kijken wat de komende discussie over de toepassing van thorium- of kernenergie oplevert. Als windmolens toch moeten, dan langs de A28. Zonnepanelen vragen om het dubbel gebruik van ruimte: op daken van woningen, agrarische schuren en bedrijfshallen, niet op natuur- en landbouwgronden.

- Het kruispunt van de F.A. Molijnlaan en de Oosterlaan moet veel veiliger. Maak een oversteekplaats voor fietsers en voetgangers. Ontmoedig het doorgaande vrachtverkeer op de Molijnlaan. Vrachtwagens op het gedeelte tussen de Laan en de Eperweg worden wat ons betreft verboden.

Verder stellen wij vragen over ganzenoverlast, starterswoningen, het verlichtingsplan Molenbeek, de Rotonde Halfweg, de schaapskooi in Elspeet, een evt. milieustraat etc. Lees onze beschouwingen via deze link online.