22 februari 2022

Aan de slag bij Paradijsvogel

Kijk voor meer foto's op onze Facebook pagina

SGP’ers aan de slag bij Paradijsvogel

Een aantal SGP’ers hebben zich zaterdag ingezet bij zorgboerderij De Paradijsvogel in Hulshorst. Onder leiding van ‘zorgboer’ Gerben Ekelmans werd een konijnenhok op z’n plek gezet, de moestuin bemest en een nieuwe haag aangeplant. De Paradijsvogel is een kleinschalige voorziening voor logeren, begeleiding en dagbesteding in een landelijke omgeving. Raadslid Marcel van Klompenburg: “Het was ontzettend leuk om een dagje mee te werken en de handen even flink uit de mouwen te steken. En met de voeten in de klei, voegen we graag de daad bij het woord. Een aantal van de voorgaande jaren deden we mee aan NL-doet, maar aangezien dat initiatief nu samenvalt met de verkiezingsmarkt op 12 maart hebben we ervoor gekozen om nu alvast een bijdrage te leveren.”

De koffie- en lunchpauze werden gebruikt om informatie te delen over de samenwerking met de gemeente en de toekomstplannen van de zorgboerderij. SGP-lijsttrekker Harm Jan Polinder: “De gemeente wordt als een prettige samenwerkingspartner ervaren. Dat vinden we fijn om te horen. De zorgboerderij heeft uitbreidingsplannen, onder andere de realisatie van een hooischuur en schaapskooi staan op de planning. Als pro-agrarische partij is het mooi om te zien dat ook dit soort initiatieven bijdragen aan de instandhouding van het boerenlandschap.”