19 oktober 2018

Algemene Beschouwingen SGP

In oktober staat altijd de begroting op de agenda met als sluitstuk de Algemene Beschouwingen in de gemeenteraadsvergadering (dit keer op donderdag 1 november vanaf 17.00). Het is gebruikelijk dat politieke partijen twee weken voorafgaand aan de mondelinge beschouwingen hun schriftelijke beschouwingen inleveren. Het college reageert daar schriftelijk op. Tijdens het debat op 1 november reageren de fractievoorzitters en het college in drie termijnen op de programmabegroting, de schriftelijke en mondelinge beschouwingen en de antwoorden van het college op de gestelde vragen in de schriftelijke beschouwingen.

Onderstaand is de samenvatting van onze schriftelijke beschouwingen te lezen. Daarnaast bevat onderstaande tekst een link naar de complete beschouwingen.

Als SGP willen we de verbinding zoeken. Vanuit die houding bedrijven we concrete politiek. We zijn voorstander van sober en kwalitatief goed beleid met een kleine overheid waar dat kan. Tegelijk zullen we er zijn voor mensen die zich niet zonder sociaal vangnet kunnen redden.

We doen ons best ondernemerschap te stimuleren.  Nu De Kolk in bedrijf is, vragen we aandacht voor de bedrijvenstrip in Elspeet.

Wij willen dat onze kinderen in Nunspeet een (betaalbaar) huis kunnen vinden. Dat noopt tot uitbreiding van de woongebieden. De natuur moeten we daarbij zoveel mogelijk ontzien.

Duurzaamheid is een speerpunt. We vragen om doeltreffende maatregelen die kunnen worden terugverdiend .

Wilt u meer weten? Lees onze complete schriftelijke Algemene Politieke Beschouwingen via deze link.  Ook bent u op 1 november welkom in het gemeentehuis om het debat live te volgen, de vergadering begint om 17.00.