2 maart 2016

Gemeenteraad heeft gekozen: Breunis van de Weerd nieuwe burgemeester

Breunis van de Weerd nieuwe burgemeester Nunspeet (foto gemeente Ede)

De vertrouwenscommissie (onder leiding van Chris Stoffer) uit de gemeenteraad omschrijft de heer Van de Weerd als een ervaren bestuurder met een breed netwerk. Hij wordt gezien als verbinder en bruggenbouwer die als burgemeester op objectieve wijze boven de partijen wil staan en een burgervader wil zijn voor de gehele Nunspeetse samenleving.

De heer Van de Weerd is 53 jaar en woont in Ede. De vorige verkiezingsperiode was hij wethouder in de gemeente Ede. Daarvoor was hij 12 jaar heemraad bij Waterschap Vallei en Eem en is hij 10 jaar actief geweest in de Provinciale Staten van Gelderland, deels als fractievolger, deels als Statenlid. Op dit moment is hij zowel lid van de gemeenteraad van Ede als lid van Provinciale Staten van Gelderland.

De heer Van de Weerd is getrouwd en vader van zes kinderen.

De aanbeveling van de raad gaat nu naar de minister van Binnenlandse Zaken. Wanneer de Koning het benoemingsbesluit heeft getekend kan de nieuwe burgemeester door de Commissaris van de Koning worden beëdigd. Dit is voorzien op vrijdag 27 mei a.s. tijdens een bijzondere raadsvergadering.

Bron: nunspeet.nl