6 april 2017

Hoera: Rondweg Oost is geopend

Nunspeet – De SGP fractie is blij met de snelle voortgang van de aanleg van de Oostelijke Rondweg in Nunspeet. Het hele tracé van de nieuwe rotonde van de Eperweg tot aan de rotonde naast de Pluimveeslachterij GPS is geasfalteerd. Voor de SGP fractie is dit goed nieuws. Wat fractievoorzitter Chris Stoffer betreft kunnen de bouwborden niet snel genoeg de grond uit. “Het wordt hoog tijd dat de Rondweg geopend wordt. Na jarenlange vertragingen wordt het tijd dat het vrachtverkeer de woonwijk Oenenburg links laat liggen en van deze Rondweg gebruik kan gaan maken. Ik ben trots op de snelle manier waarop nu alsnog de Rondweg gerealiseerd is. Dat is niet in de laatste plaats te danken aan SGP wethouder Jaap Groothuis die er behoorlijk de vaart ingezet heeft. Ik vind dat knap, als parttime wethouder is hij namelijk niet alleen verantwoordelijk voor de Rondweg maar ook voor de nieuwe woonwijk Molenbeek. En de nauwe samenwerking met collega wethouder Leen van der Maas draagt ook bij aan een goed resultaat, want wethouder van der Maas is verantwoordelijk voor het nieuwe industrieterrein de Kolk. Ook voor de Kolk is de realisatie van de Rondweg van het grootste belang. Dus we hebben twee tevreden wethouders.”

Gemeenteraadslid Lambert van de Weerd van de SGP fractie is eveneens blij met de snelle realisatie van dit deel van de Rondweg.  “We merken dat de frustraties over al het vrachtverkeer in de woonwijk en over de Oenenburgweg tot steeds meer irritatie leidde bij de bewoners. En terecht, het is gevaarlijk en past niet in een woonwijk. De SGP fractie heeft zich jarenlang ingezet om de Rondweg zo snel mogelijk te realiseren. We hadden echter te maken met allerlei natuurwetgeving waar misbruik van gemaakt is om het geheel te vertragen. Sowieso zijn we daar als SGP fractie wel een beetje klaar mee, dat we continu geconfronteerd worden met allerlei wetgeving die meestal uit Europa afkomstig is, die ons behoorlijk belet in onze bewegingsvrijheid. Bijvoorbeeld rondom de Stationsomgeving: alle partijen in Nunspeet willen daar heel graag een definitieve oplossing die veilig is voor iedereen, daar ligt het niet aan. Maar de bewegingsruimte is ook daar heel beperkt. We zouden graag meer balans willen tussen natuurbehoud enerzijds en het veiligheidsaspect van onze inwoners anderzijds. Maar we gaan ons best doen om dat ook zo snel mogelijk te realiseren.”