2 december 2013

Kandidatenlijst SGP bekend

Verkiezingsprogramma 7 december D.V.

De kandidatenlijst van de SGP is door de leden van de kiesverenigingen vastgesteld.
De lijst laat niet veel verrassingen zien. De eerste vijf kandidaten zijn zittende raadsleden. Wethouder Coster treedt gezien zijn leeftijd terug.
Grootste wijzing is dat Jaap Groothuis uit Hulshorst niet terugkeert op de lijst. Groothuis, die acht jaar in de raad heeft gezeten, wil nu meer tijd vrijmaken voor zijn gezin en zijn bedrijf. De raad verliest hiermee een zeer deskundig raadslid Ruimtelijke Ordening.
Lijsttrekker is Chris Stoffer uit Elspeet. Stoffer is een zeer ervaren raadslid, die aan zijn vierde periode hoopt te beginnen. Ook Arie van de Pol is een bekend gezicht in de lokale Politiek. Gerrit Polinder staat op de derde plaats en Gerard Mulder als tweede Elspeter op nummer vier. Marcel van Klompenburg is nummer vijf.
De plaatsen zes tot en met tien worden bezet door nieuwe gezichten. De SGP heeft duidelijk gekozen voor verjonging. Drie van de vijf kandidaten zijn twintigers. Op nummer zeven staat Harm  Jan Polinder (21) uit Hulshorst, de plaatsvervangend voorzitter van de landelijke SGP-jongeren. De nummers acht en negen zijn Lambert van de Weerd (29) uit Nunspeet en Jos de Weerd (23) uit Elspeet. De tiende plaats wordt gevuld door basisschooldirecteur Leonard van Leeuwen (33).
Op nummer zes staat Leen van der Maas. Hij is tevens de wethouderskandidaat namens de SGP-fractie. Van der Maas (55) heeft jarenlange ervaring in diverse managementfuncties in de IT-sector en is op dit moment werkzaam als manager voor het Deputaatschap Bijzondere Noden van de gereformeerde gemeenten.

Verkiezingsprogramma
Het SGP-verkiezingsprogramma 2014-2018 zal op zaterdag 7 december D.V. worden gepresenteerd in De Pineta, Elspeterweg 6 te Nunspeet. De belangrijkste speerpunten zullen dan voor het voetlicht worden gebracht. Tevens is er gelegenheid om over de verschillende items van gedachten te wisselen. Iedereen van harte welkom!