17 september 2019

Laat van u horen!

Column Nunspeet huis aan huis door Harm Jan Polinder, fractievoorzitter SGP Nunspeet.

Agenda

Het einde van het zomerreces nadert.  Een periode van minder politieke bedrijvigheid loopt daarmee ten einde. Het is altijd goed om uitgerust te beginnen aan het nieuwe politieke seizoen. De bestuurlijke agenda vanaf september loopt al helemaal vol. Er staat ons opnieuw veel te wachten. En we betrekken u daar graag bij!

Neem de besluitvorming rondom een eventueel nieuw te bouwen woonwijk in het gebied ’t Hul - Noord. Op dit moment wordt daar volop over gepraat. In het gemeentehuis maar misschien ook wel bij u aan tafel of tijdens een verjaardag. We horen als gemeente en als lokale politiek graag wat u erover te zeggen hebt. Misschien bent u uitgesproken voorstander of juist fel tegenstander. Of misschien hebt u niet zo’n duidelijke voor- of tegenstem, maar vindt u het vooral belangrijk dat er voldoende ruimte is voor groen of een degelijke ontsluiting van de eventuele woonwijk.

Een ander onderwerp dat direct weer scherp op het netvlies staat, is de problematiek rondom het de Stationsplein. Twee mensen die vorige week met hun auto in botsing kwamen met een trein werden wonderlijk gespaard. Een dag later was er opnieuw een aanrijding. Het is niet voor het eerst dat de huidige situatie gevaar oplevert, hopelijk wel voor het laatst. Over de oplossing voor de Stationsomgeving hebben al veel mensen meegedacht. Wat ons betreft pakken we nu snel door en gaat de aanleg van tunnelbuizen zo snel mogelijk van start.

En zo zijn er meer grote en kleine onderwerpen die het komende seizoen aandacht vragen. Als ondernemer snap ik het maar al te goed dat sommigen van u vinden dat het allemaal best wat sneller en daadkrachtiger mag. Ook ik kan mij ergeren aan langdurige procedures of ingewikkelde routes om een – schijnbaar - eenvoudige oplossing te realiseren. Maar dat hoort bij onze democratie. En die democratie – úw lokale democratie- kan alleen goed functioneren als u meedenkt. Dus: laat van u horen!