10 maart 2022

Recreatie centraal tijdens SGP-campagnebezoek

Het campagneteam van de SGP is op recreatietour geweest door Elspeet. De tour is gestart bij het speelveld in de nieuwbouwwijk Elspeet Noord-West. Daar werd een potje voetbal gespeeld door het campagneteam tegen de plaatselijke jeugd. Raadslid Lambert van de Weerd trapte een balletje mee: “Als SGP vinden we het belangrijk dat er voldoende mogelijkheden zijn om te recreëren. Met een gezonde balans tussen recreatie voor onze inwoners en het toerisme. Recreëren en sportiviteit gaan ook over het open houden van natuurgebieden wat bij belangrijk vinden. Daarnaast stimuleren we graag de realisatie van recreatieve voorzieningen bij nieuwbouw.”

(tekst gaat door onder foto)

Gerrald Bronkhorst in gesprek met Jan Hazeleger

De tour werd per hybride bakfiets en campagne-auto voortgezet met een bezoek aan Hazeleger Fietsen. Jan Hazeleger heeft met zijn fietsverhuur veel baat bij de recreatieve en sportieve bezoeker in de gemeente Nunspeet: “Fietsers komen uit het hele land naar de prachtige Veluwe. Ik roep de gemeente dan ook om keuzes te maken die ervoor zorgen dat de gemeente Nunspeet een aantrekkelijke bestemming blijft. Dat kan bijvoorbeeld door de natuurgebieden toegankelijk te houden of een subsidie voor plaatselijke ondernemers voor een laadpunt voor elektrische fietsen. Op die manier houden we de mensen ook weer even vast op locatie, waardoor andere toeristische punten of de lokale horeca daar weer van profiteren. Het is al mooi, maar misschien kan het nog mooier!” Zelf heeft de jonge ondernemer een mooie stap in het vooruitzicht: “Dit voorjaar verhuizen we naar de huidige locatie van Bakker Piet. Dus een ruimere locatie, in het centrum van het mooie Elspeet.”

Na het gesprek bij Hazeleger Fietsen stak het campagneteam de weg over naar een andere recreatieve trekpleister in Elspeet: het Historisch Museum. Het campagneteam werd ontvangen door Wim Heikoop, bestuurslid van de Stichting Historisch Museum Elspeet. Glimlachend aanschouwt hij de blikken van het campagneteam op de verschillende thema’s van Elspeets verleden. “Het bezoek aan het Historisch Museum komt vooral van mensen niet in de kernen van de gemeente Nunspeet wonen.” Heikoop nodigt daarom graag de inwoners van de gemeente Nunspeet uit om het museum te bezoeken. Bij die oproep kan het SGP-campagneteam zich van harte aansluiten.

Kijk hier de bijbehorende video van het campagnebezoek:

In gesprek met Wim Heikoop

Henri van Wijngaarden overhandigt taart aan Wim Heikoop van Historisch Museum Elspeet