20 januari 2018

SGP aan leden: participeer in Nunspeet Energie

De SGP in de gemeente Nunspeet heeft een oproep gedaan aan haar leden om in zee te gaan met Nunspeet Energie. Lijsttrekker Chris Stoffer legt uit waarom: “Als SGP voeren we campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen met de slogan Duurzame Toekomst. We wonen in een gemeente die de afgelopen jaren steeds in de top 3 eindigt in de verkiezing van duurzame gemeenten. Dus in die zin doen we het goed. Maar we mogen nu niet achterover leunen. Vandaar dat we kiezen voor dit thema om extra de aandacht op te vestigen in de maanden voorafgaand aan de verkiezingen.”

In een paginagrote advertentie in een lokale huis aan huis krant gaf de SGP al uitleg over maatregelen die de partij afgelopen jaren heeft geïnitieerd of gesteund en welke maatrelen de SGP de komende jaren wil nemen. “Dat overzicht bestond uit enkele voorbeelden, waaronder het voorbeeld van Nunspeet Energie, een groep particulieren uit onze gemeente die samen een energiecoöperatie zijn gestart. Naar aanleiding van die advertentie en contact met Nunspeet Energie hebben we besloten een brief van Nunspeet Energie door te sturen aan al onze leden, dat zijn er zo’n zeshonderd. Met daarbij de hartelijke oproep om hier gevolg aan te geven. Als politici kunnen we allerlei mooie maatregelen bedenken, maar het begint uiteindelijk in de straten en huizen van onze gemeente. Daar dragen we op deze manier graag ons steentje aan bij.”

In de brief roept Philipine Vinke van Nunspeet Energie de SGP leden op om te participeren. “Nunspeet Energie is een jonge coöperatie. Met uw steun kunnen we een eerste collectieve zonnedak in onze gemeente realiseren.” Er is een dak van een bedrijf aan Nunspeet Energie beschikbaar gesteld. “Om vanaf dit voorjaar duurzame zonnestroom te kunnen produceren, hebben we nog ongeveer zes deelnemende gezinnen nodig.  (…) Daarom vragen we u als leden van de SGP in onze gemeente om mee te doen.” Chris Stoffer: “We vinden het mooi dat we zo concreet handen en voeten kunnen geven aan onze duurzaamheidscampagne door deze oproep met onze leden te delen. We roepen de andere partijen en alle verenigingen binnen onze gemeente op om ook hun leden hiervoor te enthousiasmeren!”

Meer informatie over Nunspeet Energie kunt u lezen via NunspeetEnergie.nl. De brief die aan de SGP leden is verzonden kunt u lezen op Nunspeet.sgp.nl.