9 februari 2017

SGP blij met plan Energieakkoord

De SGP fractie in Nunspeet is blij met het plan van het college om zich in te zetten voor een Nunspeets energieakkoord. SGP raadslid Marcel van Klompenburg: “Als fractie vragen we continu aandacht voor duurzaamheid, échte duurzaamheid. Geen holle campagnes maar daadwerkelijke duurzaamheidswinst. We geloven dat dit alleen succesvol kan als er wordt samengewerkt met het bedrijfsleven. Dit energieakkoord gaat dat doen, daar zijn we blij mee.”

Wat de SGP fractie betreft moeten bedrijven een grote rol krijgen. “Geef bedrijven verantwoordelijkheid en beloon ze bij goed gedrag. Wat onze fractie betreft moet de overheid vaker denken en werken als het bedrijfsleven. Kosten en baten tegenover elkaar, kosten van duurzaamheidsinvesteringen tegenover de duurzaamheidswinst. Niet op gevoel maar wat maatregelen bij elkaar vegen, maar samen met het bedrijfsleven bekijken hoe er echte duurzaamheidswinst geboekt kan worden.”

De SGP fractie ondersteunt dus het energieakkoord wat wethouder Van den Berg wil sluiten, maar heeft tegelijk ook een waarschuwing. “We willen echt dat het een akkoord wordt van bedrijfsleven en gemeente samen, waarbij het initiatief in eerste instantie bij het bedrijfsleven ligt. Het moet geen molensteen worden die door de gemeente is opgetuigd en vervolgens bij het bedrijfsleven om de nek wordt gehangen. Samen is het sleutelwoord. Als dit succesvol wordt gaan we daadwerkelijk stappen zetten naar een gemeente die nog duurzamer is.”