28 januari 2016

SGP stelt vragen na massaontslag Verian

Nunspeet – De SGP fractie heeft in de gemeenteraadsvergadering van donderdag 28 januari tijdens het vragenhalfuurtje vragen gesteld aan het college naar aanleiding van de ontslagen die vallen bij zorgverlener Verian. De partij maakt zich zorgen nadat in korte tijd meerdere zorgverleners op omvallen staan. Raadslid Harm Jan Polinder: “Afgelopen week bereikte ons het bericht dat Verian geen zorg meer levert in onze regio. Verian is een relatief kleine zorgverlener, dus de gevolgen zijn te overzien. Maar enkele weken geleden is bijvoorbeeld ook TSN omgevallen, een grote zorgverlener in Nunspeet. In Groningen zitten 150 mensen door het omvallen van TSN zonder zorg. In Nunspeet zal het zo’n vaart niet lopen, maar wij willen dat soort toestanden liever voorkomen dan genezen.”

Vorig jaar zijn inkoopafspraken gemaakt met allerlei zorgorganisaties. De prijs stond vast, organisaties konden daarop inschrijven. “Kennelijk zijn er organisaties die hiermee niet uit de voeten kunnen. Wat ons betreft is het eerbiedigen van inkoopafspraken belangrijk, maar nog belangrijker is dat onze inwoners niet zonder zorg komen te zitten. Vandaar dat we hier nu aandacht voor vragen en ook aandacht voor zullen blijven vragen.”