2 februari 2016

SGP stelt vragen over jobcoach

Nunspeet – De SGP fractie heeft schriftelijke vragen gesteld over de jobcoach. De aanstelling van de jobcoach werd dankzij inzet van de SGP opgenomen in het coalitie akkoord en is enkele maanden geleden aangesteld. Raadslid Harm Jan Polinder: “Tijdens de algemene beschouwingen liet het college ons weten dat er ‘enige resultaten’ bereikt waren door de jobcoach, wij willen dat graag gespecificeerd hebben. Voor ons is het ontzettend belangrijk dat mensen niet thuis op de bank zitten als ze ook aan de slag kunnen. De jobcoach speelt daar een belangrijke rol in. Graag willen we meetbare resultaten bereiken.”

De jobcoach werkt nauw samen met lokale werkgevers en mensen met afstand tot de arbeidsmarkt in Nunspeet. “Er is een kaartenbak vol mensen die aan het werk willen en er zijn werkgevers die bereid zijn om mensen met afstand tot de arbeidsmarkt een kans te geven. De verbinding zoeken tussen die werkgevers en werknemers is ontzettend belangrijk.” Het college zal de vragen van de SGP naar verwachting binnen enkele weken beantwoorden.

Wilt u de brief aan het college in zijn geheel lezen? Klik dan hier: https://www.dropbox.com/s/x1kqirodwv3xtbb/Vragen%20SGP%20fractie%20over%20jobcoach.pdf?dl=0