28 juni 2017

SGP stelt vragen over Kattenberg Verhuizingen

Raadslid Gerrit Polinder heeft namens de SGP fractie vragen gesteld aan het college van Burgemeester en Wethouders over de belemmeringen die er zouden zijn voor Kattenberg Verhuizingen om zich te vestigen op het nieuwe industrieterrein De Kolk. Gerrit Polinder “De SGP fractie heeft ondernemerschap en werkgelegenheid hoog in het vaandel staan, vandaar ook dat we als plaatselijke SGP fractie de bedrijven graag bezoeken. Onlangs waren we met een heel aantal lokale SGP leden bij Kattenberg Verhuizingen te gast, een prachtig Nunspeets bedrijf, belangrijk voor onze lokale economie en werkgelegenheid. We begrepen echter dat er de nodige belemmeringen zijn voor Kattenberg Verhuizingen om zich op de Kolk te gaan vestigen. Daar maken we ons zorgen om, vandaar dat we deze vragen stellen.”

Onlangs werd het herziene bestemmingsplan voor de Kolk vastgesteld in de gemeenteraad. “Als gemeenteraad hebben we met elkaar, binnen de regels waar we als gemeente aan moeten voldoen, afgesproken hoe De Kolk er wat ons betreft uit zou moeten zien. Een balans tussen bebouwde gedeelten en ruimte voor groen. We hebben het bestemmingplan op dat punt onlangs versoepeld, we hopen dat die versoepeling voldoende is om bedrijven als Kattenberg Verhuizingen een plek te kunnen geven. Het college moet wat ons betreft het uiterste doen binnen de grenzen van wat kan en mag om dergelijke bedrijven te behouden voor onze gemeente. We hopen dat de gemeente mogelijkheden ziet om Kattenberg Verhuizingen te behouden binnen de grenzen van onze gemeente en binnen de grenzen van de mogelijkheden die er zijn. We zijn dan ook benieuwd naar de reactie van het college op onze vragen.” De vragen van de SGP fractie zijn integraal terug te lezen op Nunspeet.SGP.nl. Naar verwachting zal het college binnen enkele weken schriftelijk reageren op de vragen van de SGP.

De vragen van de SGP fractie aan het college zijn integraal terug te lezen via deze link