18 februari 2016

SGP wil judolessen in Elspeet behouden.

Chris Stoffer van de SGP heeft  het college van Nunspeet gevraagd om in overleg met Energy Sport te bezien of judolessen ook in de toekomst kunnen in Elspeet kunnen worden gegeven.

Sinds enkele jaren biedt Energy Sport uit Nunspeet judolessen aan in Elspeet. Energy Sport huurde tot deze week een locatie aan de Nunspeterweg in Elspeet. Inmiddels wordt aan ruim 40 jongeren uit Elspeet judoles gegeven. Deze lessen zijn niet alleen van belang voor een gezonde leefstijl, maar zijn ook een investering in goed burgerschap.

De huidige leslocatie is onderdeel van het voormalig bedrijfsterrein van bouwbedrijf Bossenbroek. Het terrein is echter verkocht en de nieuwe eigenaar heeft de locatie zelf nodig. Het is Energy Sport niet gelukt om een andere betaalbare locatie in Elspeet te vinden. De SGP-fractie heeft het college van Nunspeet gevraagd om Met Energy Sport om tafel te gaan om te bezien of er creatief kan worden meegedacht over een nieuwe locatie, zodat de toegankelijkheid van de judolessen voor alle jongeren uit Elspeet optimaal blijft.