12 juni 2024

Succesvolle Woningbouwavond door SGP Nunspeet

De door de SGP Nunspeet georganiseerde Woningbouwavond op woensdagavond 5 juni jl. was een succes. Met een mooie opkomst van zowel leden als geïnteresseerden, bleek het thema woningbouw duidelijk te leven binnen de gemeente Nunspeet.

Tijdens de avond gaven wethouder Jaap Groothuis en fractievoorzitter Harm Jan Polinder boeiende presentaties. Zij gingen uitgebreid in op de verschillende processen van woningbouw, de criteria voor het bepalen van locaties en de doelgroepen waarvoor gebouwd wordt. De aanwezigen kregen zo een helder beeld van de complexiteit en de afwegingen die bij woningbouwprojecten komen kijken. Hoewel het begrijpelijk is dat er weerstand bij direct omwonenden bij grote projecten is, gaat het hier om het algemeen belang. Mooi om tijdens de avond ook inhoudelijk in gesprek te kunnen gaan waarom bepaalde keuzes soms gemaakt moeten worden.

Het bestuur van de SGP Nunspeet is blij met de grote interesse en betrokkenheid. Met name ook de aanwezigheid van jongeren. Dit bevestigt dat woningbouw een belangrijk onderwerp is voor veel inwoners van Nunspeet.