28 juni 2018

Vragen SGP open dag bereden politie

Nunspeet – De fractie van de SGP heeft donderdagavond tijdens de gemeenteraadsvergadering vragen gesteld aan het college van Burgemeester en Wethouders over de verkeerschaos in Nunspeet tijdens de open dag van de bereden politie op zaterdag 23 juni. Dit gebeurde bij monde van SGP raadslid Lambert van de Weerd, hij is lovend over het evenement: “Ik was zelf aanwezig tijdens deze tweejaarlijkse open dag van de bereden politie. Ik vind het een unieke belevenis, mooi dat de politie dit elke twee jaar organiseert. De reacties zijn positief, veel mensen weten deze prachtige dag te waarderen.”

Voor veel bezoekers was het begin en einde van de dag echter minder positief. “Er ontstond voor aanvang van het evenement en ook na afloop een enorme verkeerschaos. Het aantal auto’s was kennelijk veel te groot voor het aantal parkeerplaatsen en de file die ontstond zorgde voor onveilige verkeerssituaties en ellenlange wachtrijen. Daarnaast parkeerden veel mensen op het nabijgelegen industrieterrein op plekken waar het verboden is om te parkeren of op particulier terrein van bedrijven. Dat was vervelend voor de winkels die deze zaterdag gewoon geopend waren.”

Wat de SGP betreft moet dit de volgende keer anders. “We hebben het college gevraagd om in gesprek te gaan met de organisatie om de editie van 23 juni te evalueren en maatregelen te nemen voor de toekomst. Daarnaast hebben we gevraagd of en hoe er op 23 juni is gehandhaafd. Als SGP willen we dit evenement graag behouden, maar het moet wel op een veilige manier gebeuren met een fatsoenlijke verkeersdoorstroming.”