27 januari 2022

Woningbouw Hulshorst krijgt tóch meer vaart

Wethouder Jaap Groothuis (SGP) heeft tijdens het mondelinge vragenhalfuur in de raadsvergadering aangegeven dat de gemeente tóch meer snelheid wil maken met de voortgang van het woningbouwproject op de locatie Hoefstal in Hulshorst. Eerder deze week kreeg de gemeenteraad een bezorgde brief van de eigenaar van de Hoefstal over mogelijke vertraging van het woningbouwproject omdat de gemeente de procedure opgeschort zou hebben. Reden voor SGP-raadslid Gerrit Polinder om het onderwerp aan te melden voor het vragenhalfuur: “Ik schrok daar behoorlijk van. Juist in Hulshorst is woningbouw hard nodig. We zijn blij dat de wethouder nu heeft aangegeven bereid te zijn toch meer vaart te brengen in het woningbouwproject.”

Wethouder Groothuis gaf tijdens de beantwoording aan dat het college in februari het principeverzoek nog wil behandelen. Vervolgens zal hij het in diezelfde maand ook neerleggen in de commissie Ruimte en Wonen. Gerrit Polinder: “Op deze manier houden we de snelheid erin en kunnen we óók in Hulshorst vaart houden qua woningbouwplannen. Er zijn meerdere woningbouwinitiatieven in Hulshorst, dat is een goede zaak. De wethouder heeft op onze vraag ook toegezegd met een visie te komen voor het betreffende gebied. Dat maakt dat woningbouwplannen nog sneller en effectiever behandeld kunnen worden.”