HomeVerkiezingenVerzamelschaakbord

Verzamelschaakbord

Uniek verzamelschaakspel

Duurzaamheid is voor SGP Nunspeet heel belangrijk. Daarom investeren we graag in een duurzaam gezin, een duurzame economie en duurzaam onderwijs. Speciaal voor de verkiezingen introduceren we een duurzaam schaakspel. Dit unieke schaakspel bestaat uit schaakstukken die je kunt verzamelen. Alle schaakstukken hebben te maken met Nunspeet. Zo is het Transferium de koning en gebruiken we edelherten als paarden. Gaaf toch?

Het schaakbord sparen

Vanaf 1 februari tot 21 maart hebben we wekelijks een deel van het schaakspel verspreid. Eerst het schaakbord, daarna een bewaardoosje met de eerste schaakborden en vervolgens 5 weken lang schaakstukken.

Leren schaken

Schaken ziet er ingewikkeld uit, maar eigenlijk valt dat wel mee. Wil je ook schaken, maar ben je er nog niet zo goed in? Bekijk dan onze vlog hieronder.

Voor meer informatie over het schaken kun je het beste op www.schaken.nl en www.schaakzone.nl kijken. Leer hier alles over de spelregels van het schaken.

We hopen dat jullie -ook na de verkiezingen- veel plezier hebben van dit unieke schaakspel!