23 april 2024

10-jarig jubileum van Wethouder Jaap Groothuis

Wethouder Ruimte & Wonen Jaap Groothuis viert deze week zijn 10-jarig jubileum als wethouder. Gedurende dit decennium heeft Groothuis zich onvermoeibaar ingezet voor de ontwikkeling van onze gemeente, met mooie resultaten tot gevolg.

Onder zijn leiding is het langverwachte bedrijventerrein De Kolk na jarenlange voorbereiding eindelijk gerealiseerd, wat een impuls heeft gegeven aan de lokale economie. Bovendien is de woonwijk Molenbeek succesvol gebouwd, waardoor een groot deel van de vraag naar betaalbare woningen in de gemeente kon worden ingevuld.

Groothuis' strategische voorstellen hebben ook geleid tot de aankomende realisatie van twee nieuwe woonwijken: 't Hul Noord en Feitenhof, die een belangrijke bijdrage zullen leveren aan de verdere ontwikkeling van Nunspeet. Daarnaast is er binnen diverse dorpskernen aanzienlijk gebouwd, waardoor de leefbaarheid en voorzieningen in de gemeente zijn versterkt.

"Wethouder Jaap Groothuis heeft met zijn doorzettingsvermogen en visie buitengewone prestaties geleverd voor onze gemeente", aldus Harm Jan Polinder, SGP-fractievoorzitter. "Ondanks de weerstand die hij heeft ondervonden, heeft Groothuis met steun van het college en de raad vastberaden doorgezet in het algemeen belang. Zijn toewijding verdient diepe respect en waardering."