23 april 2024

Gemeente Nunspeet houdt Open Huis op 25 mei a.s.

Persbericht gemeente Nunspeet

Nunspeet, 23 april 2024

Gemeente Nunspeet houdt Open Huis op 25 mei a.s.

Op zaterdag 25 mei kan iedereen die dat wil een kijkje nemen achter de schermen van de gemeente Nunspeet. Een leuke en laagdrempelige manier om kennis te maken met de veelzijdige taken van de gemeente op het gebied van sport, onderwijs, zorg, gezondheid, verkeer, openbare ruimte en nog veel meer. Van 10.00 tot 14.00 uur is er in het gemeentehuis en buiten op het marktplein van alles te doen voor jong en oud.

In het gemeentehuis
Team HR staat klaar voor iedereen die geïnteresseerd is in het werken bij de gemeente Nunspeet. Team Publiek laat zien waar je kunt trouwen, wie je aan de telefoon hoort en wat er komt kijken bij het organiseren van de verkiezingen. Alle andere teams laten zien wat ze doen en hebben diverse activiteiten georganiseerd: er is een escapetest, ervaringsparcours (test je vaardigheden), duurzaamheidsspel, smoothiefiets, fotowedstrijd, luchtfoto van je huis en nog veel meer. Ook de gemeenteraad en het college van B&W zijn van de partij.

Op het marktplein
De gemeentewerf presenteert zich vooral buiten op het marktplein. Alle gemeentelijke auto’s staan gepoetst en wel klaar om te bekijken. Stap achter het stuur van de vrachtauto of de nieuwe auto van handhaving. Er is een demonstratie met een rioolinspectiecamera en een demonstatie houtcarven.

Voor de kinderen
Ook aan de jongste inwoners is gedacht: stap in de veegwagen, maak je eigen rijbewijs of klim op de stoel van de burgemeester. Er is een kleurplatenactie, je kunt schilderen en er is nog veel meer te doen. Uiteraard is er ook genoeg lekkers.

Kijk op nunspeet.nl/openhuis voor een overzicht van alle activiteiten.