20 april 2024

Waardevol werkbezoek van de SGP aan de Eliëzerhof Nunspeet

Op vrijdagochtend 19 april brachten de raadsleden Gerrit Polinder, Harm Jan Polinder en Marien Klein een werkbezoek aan de Eliëzerhof in Nunspeet. Het Dagactiviteitencentrum is één van de locaties van Adullam, een landelijke opererende instelling voor gehandicaptenzorg.

Het bezoek bood de fractie een kans om een indruk te krijgen van het waardevolle werk dat binnen de instelling wordt verricht, evenals om de nieuwe locatie te zien. Voorheen was de Eliëzerhof gevestigd aan de Voltweg in Nunspeet en sinds september 2023 is het nieuw gebouwde pand aan de Elburgerweg in gebruik.

Tijdens het bezoek werden de verschillende groepen bezocht en kregen de raadsleden een rondleiding van de deelnemers. SGP fractievoorzitter Harm Jan Polinder: “Het is goed om te horen dat de nieuwe locatie over het algemeen zo goed wordt ervaren. De welzijn van de deelnemers staat voorop, en dan is het mooi om te zien dat de huisvesting daar zo aan meewerkt. Wij waarderen de ontvangst en de tijd om de nieuwe locatie en de groei te zien.”

Raadslid Marien Klein vult aan: “Het is voor een vitale gemeenschap als Nunspeet belangrijk, dat we betrokkenheid naar elkaar tonen. Wij waren ook blij om te horen dat de Eliëzerhof zich ook midden in de ‘Nunspeetse maatschappij’ bevindt, met de hoge betrokkenheid van vrijwilligers uit de regio. En ook met de samenwerking met lokale bedrijven en andere instellingen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt”. De raadsleden gingen met mooie producten uit het winkeltje naar huis, verkocht door deelnemers die glommen van trots.

William laat trots zijn werk zien tijdens de rondleiding aan de raadsleden.

Op de foto: William laat trots zijn werk zien tijdens de rondleiding aan de raadsleden (vlnr) Harm Jan Polinder, Marien Klein en Gerrit Polinder.