2 juli 2022

SGP steunt de boeren

In de laatste raadsvergadering van 30 juni droegen de leden van de SGP-fractie in Nunspeet een boerenzakdoek. De boerenzakdoek is op dit moment het symbool voor steun aan de boeren. SGP-fractievoorzitter Harm-Jan Polinder: “Met deze actie willen we de boeren in onze gemeente laten zien dat we hen steunen. Ook wij vinden dat de aangekondigde plannen de boeren veel te hard raken, terwijl er onvoldoende lange termijn visie is over de plek van boeren in onze samenleving. En onvoldoende waardering voor onze agrariërs als onmisbare voedselproducenten en beheerders van ons buitengebied.”

De SGP deed vorige week ook al mee aan een ontbijt voor de boeren voorafgaand aan het vertrek naar het boerenprotest in Stroe. “We proberen onze steun te betuigen daar waar het kan. Voorafgaand aan de raadsvergadering hebben de boeren een statement uitgesproken, daaruit blijkt wederom hoe de boeren al decennia lang van het kastje naar de muur worden gestuurd. We kunnen de protesten goed begrijpen. Tegelijk doen we de oproep om geweld achterwege te laten. Dat past niet in een rechtstaat en daarmee wordt draagvlak verloren. Al kan ik me de wanhoop goed voorstellen.”