Samen wel zijn

De SGP wil opkomen voor zwakkeren en mensen die hulp nodig hebben in de gemeente Nunspeet. Wij zien om naar mensen in kwetsbare omstandigheden. Zij krijgen vanuit Bijbelse naastenliefde zorg en ondersteuning of zelfs bescherming. Kerken, scholen en andere maatschappelijke instellingen betrekken we intensief bij het gemeentelijke beleid in het sociaal domein.

Het is voor alle inwoners van onze gemeente Nunspeet fijn wanneer ze zich goed voelen en dus wel zijn. Juist wanneer mensen zich goed voelen, staan ze in hun kracht en kunnen ze hun bijdrage leveren op diverse plekken –zoals thuis en op het werk.

Voor het welzijnswerk doen we zoveel mogelijk een beroep op onze lokale welzijnsinstellingen zoals het Venster en de Oranjehof. Als problemen worden gesignaleerd willen we meer aandacht geven aan welzijnswerk in plaats van het opschalen van zorg. Uit onderzoek blijft de sterke relatie tussen jeugdhulp en (v)echtscheidingen. Het inzetten op behoud van relaties door middel van relatietherapie blijft daarom voor ons een aangelegen punt. Tot slot blijven we ons inzetten voor behoud van keuzevrijheid, bijvoorbeeld op basis van identiteit.

Samen wel zijn

Meer lezen over dit- of andere verkiezingsthema's? Bekijk hier het verkiezingsprogramma.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.